02.03.2020 Algoritma Ve Programlama Dersi
Ders başlangıcındaki oyun tasarımına ait sürenin
uzatılış mantalitesi çok hoşuma gitti. Oyunu benim gözümde bir sorumluluktan
daha çok bir proje ve gelişim süreci olarak algılamamda etkisi oldu. Bu
esnekliğin kötü niyetle kullanılması umarım gerçekleşmez.
Derste bazı arkadaşlarımız
oyunlarını anlattı kimisinde ben zihinsel becerilerin gelişmeyeceğini
bulmacadan farkının olmadığını düşünüyorum. Benim ilk gönderdiğim rummikub
oyunu bireyin bilişsel olarak ezberden ziyade odak, mantık, çoklu ve yanal
düşünmeleri geliştiren bir oyun. Zorluk düzeyi bireyin bu yeteneklerini ne
kadar iyi kullana bilmesiyle orantılı olduğu için farklı düzeylerde oynanma açısından
başarılı bir oyundu.
Son derste verilen diğer oyunlardan bilişsel süreçte oyuncuyu aktif
kılma açısından çok daha önde olmasına rağmen oyunumu değiştirme kararı aldım. Bunun sebebi ders içeriğiyle tam olarak
uyuşmadığını düşünmem. Sınıfta bunu oynatmanın maliyeti yüksek olacaktır tabii
ki alınmaması şartıyla. Oyunumun diğer oyunlardan içerik ve yapı olarak farklı
olması ve hocamızla yaptığım konuşma beni farklı oyun arayışı içerisine iten
etkenlerden diğerleri.
Derste teknolojinin hangi yaş
aralığında nasıl kullanılması gerektiği konusu gayet bilgilendiriciydi Çocukların
üzerindeki yaratacağı etkileri bilmek ve buna göre ders işlemek günümüze önemli
bir yere sahip.
Ders içerisinde bahsettiğimiz
grafik tasarım uygulamalarından sadece bir iki tanesini biliyorum . Bu bilginin
profesyonel yada yeterli seviyede olduğunu
düşünmüyorum. Tek bir program kullanmama şansımızın olması güzel ama bunlardan
en az birinin ders içeriği kapsamında yer alması gerektiğini düşünüyorum.
Yorumlar
Yorum Gönder