02.03.2020 Algoritma Ve Programlama Dersi




Ders  başlangıcındaki oyun tasarımına ait sürenin uzatılış mantalitesi çok hoşuma gitti. Oyunu benim gözümde bir sorumluluktan daha çok bir proje ve gelişim süreci olarak algılamamda etkisi oldu. Bu esnekliğin kötü niyetle kullanılması umarım gerçekleşmez.
Derste bazı arkadaşlarımız oyunlarını anlattı kimisinde ben zihinsel becerilerin gelişmeyeceğini bulmacadan farkının olmadığını düşünüyorum. Benim ilk gönderdiğim rummikub oyunu bireyin bilişsel olarak ezberden ziyade odak, mantık, çoklu ve yanal düşünmeleri geliştiren bir oyun. Zorluk düzeyi bireyin bu yeteneklerini ne kadar iyi kullana bilmesiyle orantılı olduğu için farklı düzeylerde oynanma açısından başarılı bir oyundu.
Son derste verilen diğer  oyunlardan bilişsel süreçte oyuncuyu aktif kılma açısından çok daha önde olmasına rağmen oyunumu değiştirme kararı aldım.  Bunun sebebi ders içeriğiyle tam olarak uyuşmadığını düşünmem. Sınıfta bunu oynatmanın maliyeti yüksek olacaktır tabii ki alınmaması şartıyla. Oyunumun diğer oyunlardan içerik ve yapı olarak farklı olması ve hocamızla yaptığım konuşma beni farklı oyun arayışı içerisine iten etkenlerden diğerleri.
Derste teknolojinin hangi yaş aralığında nasıl kullanılması gerektiği konusu gayet bilgilendiriciydi Çocukların üzerindeki yaratacağı etkileri bilmek ve buna göre ders işlemek günümüze önemli bir yere sahip.
Ders içerisinde bahsettiğimiz grafik tasarım uygulamalarından sadece bir iki tanesini biliyorum . Bu bilginin profesyonel yada yeterli seviyede  olduğunu düşünmüyorum. Tek bir program kullanmama şansımızın olması güzel ama bunlardan en az birinin ders içeriği kapsamında yer alması gerektiğini düşünüyorum.

Yorumlar