İlk hafta bilgisayarın derse
getirilmesi gerektiği söylenilmiş ama bu bilgi sınıfa aktarılmadığı için kimse
getirmedi. Bunun dersin hafta içindeki gidişatını etkilediği belliydi. Ders
yine de sınıfın sessizliğine rağmen verimli geçti. Dersin genel olarak içeriğini
kelime işlemciler, bulut sistemleri, elektronik tablolama ve sunum üzerinden
işendi.Sınıfın katılımının az
olmasından dolayı konular derinlemesine işlenemedi. Bu işlemcilerin üzerine
tartışma ve beyin fırtınasından çok
bunların ne olduğu derste betimlendi. Bunların bir çoğunu daha
öncesinden bildiğim için odağım zaman zaman dağıldı. Sınıftaki bireylerin belli
bir kısmının benim gibi bu konularda bilginsin olduğunu düşünüyorum.
Susmalarının dersin gidişatını nasıl şekillendirdikleri hakkında bir düşüncelerin
olduğunu sanmıyorum.Bizden bilişsel süreçte
oyuncunun zihnini soru cevaptan ziyade yorumlama ve mantık yürütme biçimde
çalıştıracak bir oyun tasarlamamızı istedi. Böyle bir oyun oluşturmanın bulmaca
tipi şeyler hazırlamaktan daha zor olacağını düşünüyorum. Hazırlamamız gereken
oyunun bilgisayarsız kodlama ile ileride ilişkilendireceğimizi var sayarak oyunu bu yönde oluşturmaya
çalışacağım.Dersin bana kattığı en faydalı
şey olarak teachers pay teachers web sitesi olduğunu düşünüyorum. Bunun sebebi
site içeriğinin çok geniş olması. İleride derslerde kullanabileceğimiz bir sürü temel ve üst düzey bilişsel etkinliğin olması. Bu etkinliklerin
bir çoğunun programsız kodlama ile
uygulanabilir olması ders içerisinde güzel bir bütünlük oluşturdu.
Yorumlar
Yorum Gönder