ÇARPAN YARIŞI
Çarpan
yarışı
Etkinlik amacı: Öğrencilerin çarpanları ayırma konusunda pratik
yaptırmak.
Etkinlik öğrencilere dağıtılan etkinlik
kağıtları ile gerçekleştirebilecektir. Öğrenciler homojen iki kişilik gruplar halinde
ayrıldıktan sonra her gruba bir etkinlik kağıdı verilecektir. Bu etkinlik
kağıdında her soruda rasgele sıralanmış bilinmeyenler ve sayılar olacaktır( bir
denklemin elemanları) ve bu bilinmeyenleri istedikleri gibi kullanarak(çarpma, bölme
,toplama, çıkarma) belirli bir sayı veya sadeleştirilmiş denklem elde etmeleri
istenilecektir. Etkinlikteki amaç çocuktan soruyu çözmesini değil soruyu
oluşturmasını istemektir. Bu şekilde konu ile
ilgili soru çözmekten çok daha başarılı bir şekilde konuyu anlayacaktır.
Aynı zamanda sıradan soru çözümüne göre bilişsel süreçte daha aktif olacaktır.
Öğrencilerin etkinliği daha istekli yapmaları için pekiştireç kullanılacaktır.
Bu pekiştireç puan sistemine dayanacaktır. Her gruptan sorular dağıtıldıktan sonra
bir tahmin alınır bu tahmin hangi işlemin daha çok kullanılacağıdır. Tahminleri
doğru olan takımlara 20 puan verilir. Çözülen her doğru soru başına 10 puan
verilir. En çok puan kazanan takımın üyeleri matematik başkanı olurlar.
Matematik başkanı matematik derslerinde öğretmenden sonra en yetkili insandır (
bir nevi sınıf başkanı). Sınıf başkanı konu ilerledikçe yapılan başka etkinlik
veya ödüllü sorularla değişir yıl içerisinde her zaman değişir. Matematik başkanı
yıl içerisinde sürekli olarak pekiştireç görevi görebilir.
-Etkinliğin uygulanacağı
yaş grubu 13-14 yaş (8. Sınıf öğrencisi) grubudur.
-Etkinlik
için gereken ön beceriler çarpanları ayırma kurallarıdır.
-Gerekli
malzemeler A4 kağıdı ve kalem
Aşamalar şu
şekildedir
1. Etkinlik
hakkında sınıfın bilgilendirilmesi
2. Etkinlik
kağıtların dağıtılması ve öğrenciler tarafında kalem kullanmadan incelenmesi
3. Tahminlerin
alınması.
4. Soruların
çözülmesi
5. Sonuçların
hesaplanması
6. Matematik
başkan ve başkan yarımcısının seçimi
ÇARPIM YARIŞI
1. kullanacağınız
sayılar ve bilinmeyenler (x2,x,6,x,3) cevap:(x-2)
Soru?
2. Kullanacağımız
sayılar ve bilinmeyenler (x2,6x,9,x2.9) cevap: (x-3) / (x-3)
Yukarıda etkinlik için 2 örnek
soru verilmiştir soru sayısı ve soruların zorluğu sınıf düzeyi ve ders saati uzunluğuna göre değişkenlik
göstere bilir.
Yorumlar
Yorum Gönder